Pilates

Pilates

Pilates is een Body & Mind methode. Door de basisprincipes toe te passen, zal de focus op je lijf en hoofd zijn, de concentratie zorgt voor de goede uitvoer van de oefeningen. Is dat niet aanwezig, dan heeft het meteen effect op de techniek en de oefening. Na een uur Pilates is je hoofd leeg en lichaam soepel en in balans.

Power Walking

POWERWALKING

Powerwalking is buiten lopen in een stevig en krachtig tempo. Je armen houd je in een hoek van 90 graden. Door de manier van lopen worden de spieren in de schouders, rug, onderrug en buik extra geactiveerd en versterkt. Door het tempo kun je gezellig blijven kletsen en zit je in een hartslagzone waarin je extra vet verbrand.

Circuit

Circuittraining

Een les van 45 minuten waarin meerdere oefeningen achter elkaar uitgevoerd worden met daartussen weinig rust. Het aantal stations dat je achter elkaar uitvoert ligt meestal tussen de 8 en 10 stuks. Heb je alle stations gehad dan heb je één ronde voltooid.  Na die ronde houden we een korte pauze en voer je de ronde opnieuw uit.

Kettle Bell

Kettlebell

Mits goed en efficient gebruikt kun je met de kettlebell het hele lichaam in beweging zetten, waardoor zowel de spieren, conditie als de mobiliteit verbeteren. Bovendien stimuleert het de lichaamscoördinatie, motoriek en kun je er spiermassa mee aanmaken en mee afvallen.

TABATA

TABATA

Een complete tabata workout bestaat uit 8 intervallen en duurt slechts 4 minuten. Tabata is een vorm van high intensity interval training (HIIT) en maakt je sterker, verbetert je conditie en versnelt je stofwisseling waardoor je gemakkelijk vet verbrandt.