WAT IS TABATA?

Tabata sluit altijd aan na de powerwalk training. De tabata is een
training van 4 minuten bestaande uit 8 intervallen. De bedoeling is dat je 20 seconden een bepaalde oefening redelijk intensief doet en daarna neem je 10 seconden rust, vervolgens ga je weer 20 seconden bezig en dit in totaal 8 rondes.

De intensiteit kun je bij deze training zelf bepalen. Hierin kun je alle
grote spiergroepen afgaan zoals de armen, benen en buik. Dit doet
iedereen op zijn eigen niveau. We maken hier voor de meeste oefeningen voornamelijk gebruik van het eigen lichaamsgewicht, afwisselend met gebruik van bijvoorbeeld elastieken of gewichtjes.

Na de 6 tabata’s die we doen heb je alle spiergroepen en je conditie
getraind! Oftewel een complete workout!

 

TABATA

WAT TREK JE AAN?

Voor de tabata training is het handig om te kijken naar het weer van tevoren. Het is handig dat je je hier een beetje op aanpast. (zon, regen, kou) Denk aan laagjes zodat als je het warm genoeg hebt ook wat uit zou kunnen doen. Voor de rest is het handig dat je kleding aan trekt waarin je je makkelijk kan bewegen.

VERDERE INFO

De oefeningen kunnen op eigen niveau uitgevoerd worden. De trainer biedt meerdere alternatieven op een oefening, zodat de intensiteit lager en hoger kan zijn. Zo is het voor iedereen leuk, uitdagend en mogelijk om deel te nemen aan deze les. Tabata training wordt op maandag- en woensdagavond aangeboden na de Powerwalkles van 20.00 tot 20.30 uur.

Hieronder kun je je aanmelden voor een proefles!

Meld je hieronder aan voor een proefles!