Merk jij dat je gaat eten uit emotie? Bijvoorbeeld omdat je het gezellig vindt. Of juist als je moe bent? Of omdat je verdrietig of geïrriteerd bent?

Dan kun je iedereen de hand schudden. Ik denk dat we allemaal weleens uit emotie eten. Het wordt echter vervelend als je het als probleem gaat ervaren of merkt dat de emoties zo de overhand krijgen dat je tegen het eten geen weerstand meer kunt bieden. Het lijkt je telkens maar te overkomen, zonder dat je het wilt. En achteraf baal je er enorm van. 

Oftewel, het is erg vervelend als emotie eten je leven negatief gaat beheersen!!

Maar gelukkig is hier wat aan te doen. Iedereen ervaart eigen problemen en moeilijkheden omtrent het onderwerp emotie eten. We starten met het onderzoeken van jouw probleem. Pas als we goed weten wat het probleem is kunnen we er iets aan gaan doen. Je zult gaan merken dat alle onderdelen van je leefstijl invloed hebben op de balans in je voeding. Je dag en nacht bepalen hoe je eet! Hierbij gaat het naast voeding ook om slaap, beweging, ontspanning en om mindset.

Mijn naam is Alet en ik ben holistisch leefstijl- en slaapcoach. Ik houd van een concrete en positieve aanpak. Vaak merk ik dat de problemen zitten in gewoonten, eerdere ervaringen, opvoeding, negatieve en/of irrationele gedachten met bijpassende emoties. Je gedachten bepalen hoe je je voelt en hoe je je gedraagt met een bepaalde uitkomst.

We gaan er echt samen mee aan de slag! Ik vertel je de theorie, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke onderzoeken. Je ontvangt een map met de nodige informatie en tips zodat je dit zelf thuis kunt nalezen. Op deze manier houden we veel tijd over voor vragen en jouw persoonlijke situatie. Oftewel wat helpt jou in de praktijk. Met coachtechnieken begeleid ik je om er zelf mee aan de slag te kunnen. En te ervaren wat niet en juist wel voor jou werkt.

Reactie deelnemer: ‘Ik heb inzichten gekregen in mijn relatie met voeding. Het scheen dat ik overdag te weinig at, zodat ik net voor het avondeten honger had en op zoek ging naar snelle energie, oftewel allerlei snaaidingen. Ook heb ik geleerd om bewuster te kijken welke emotie erachter zit en of ik daar dan wel genoeg aandacht voor had. Als ik moe was ging ik niet slapen, maar televisie kijken en eten. Als ik boos was kropte ik mijn frustratie op en loste ik het op met een zak chips in plaats van het probleem aan te pakken. IK was ook heel streng voor mijzelf, wat me juist in de weg zat. Mijn gedachten over eten en voeding zijn veranderd. Ik heb aan de herkenning, coaching en tips veel gehad. Ik wil niet zeggen dat ik geen emotie eter meer ben, maar ik heb het veel beter in de hand. En voel me erg trots op hoe ik het nu doe’.  

Wil jij ook weer meer inzicht en controle over je voeding krijgen? Blijf niet snoepen en snaaien, maar geef je op voor het programma emotie eten.

Het is een persoonlijk programma waarbij we drie keer bij elkaar komen. Elke bijeenkomst duurt ongeveer een uur. In overleg bepalen we samen wanneer we bij elkaar komen.

 

 

Buik/celhonger

Smaak/hoofdhonger

Gewoonte/onrust/emotie eten